رایانه!

رایانه!

هرچی بخوای!

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 28
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 120
بازدید کل : 43573
تعداد مطالب : 5
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


 

امروزه به جرات رایانه های قابل حمل جایگاهی محکم تر از رایانه های رومیزی دارند، و حتی خیلی ها آینده را از آن رایانه های قابل حمل می دانند. تنوع محصولات موجود در این بازار نیز بسیار است و انواع و اقسام نوت بوک ها با قابلیت های مختلف هر روز به بازار عرضه می شوند. شرکت گیگابایت، که سهم بزرگی از قطعات رایانه های رومیزی در بازار را در اختیار دارد، نیز اخیرا چندین مدل نوت بوک و نت بوک تولید و روانه بازار کرده است.

 یکی از جدیدترین نوت بوک های تولید شده توسط این شرکت مدل Q1585 است که با ظاهری شیک و جذاب و کارایی بالا، محصولی درجه یک به حساب می آید. از خصوصیات ویژه و منحصر به فرد این رایانه قابل حمل می توان به استفاده از پیکره بندی Calpella اینتل، درگاه HDMI و صفحه نمایش Wide با نور پس زمینه LED اشاره کرد.

خیلی از کاربران برای رایانه های رومیزی خود از صفحه نمایش عریض یا به اصطلاح “واید” استفاده می کنند، تا در هنگام پخش فایل های تصویری HD و بازی های رایانه ای جدید، میزان بیشتری اطلاعات بر روی صفحه نمایش قرار بگیرد. با محبوبیت روز افزون صفحه نمایش های عریض، جای خالی یک رایانه قابل حمل در بین نوت بوک های محصولات گیگابایت که از این فن آوری استفاده کند حس می شد، که بالاخره این شرکت با انتشار مدل Q1585 خود صفحه نمایش عریض را به دنیای نوت بوک ها آورد. این صفحه نمایش ۱۶:۹ از وضوح تصویر ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل پشتیبانی می کند، که با توجه به اندازه ۱۵ اینچی آن کیفیتی بسیار بالا به حساب می آید. در ضمن این صفحه نمایش از نور پس زمینه LED استفاده می کند تا علاوه بر طول عمر باطری بالاتر، تصاویر وضوح و شفافیت بیشتری نیز داشته باشند.

از لحاظ کارایی، نوت بوک Q1585 با قابلیت پشتیبانی از پردازنده های Core i3 / i5 / i7 اینتل و همچنین بهره بردن از جدیدترین گرافیک مجتمع اینتل با فرکانس پویا، در سطح بسیار بالایی قرار دارد. علاوه بر آن این نوت بوک در دو مدل با ۲ یا ۴ گیگابایت حافظه DDRIII عرضه می شود، و حتی تا ۸ گیگابایت را نیز پشتیبانی می کند. Q1585 از چیپ ست Mobile HM55 اینتل استفاده می کند که برای اجرای بسیاری از نرم افزارهای گرافیکی و بازی های رایانه ای کافی است. با توجه به قدرت پردازش بالا و صفحه نمایش عریض، این محصول بهترین گزینه برای گیمرها و کاربران عادی است که آرزوی تجربه ی تصویر ۱۶:۹ را بر روی رایانه های قابل حمل دارند. در ضمن، به دلیل استفاده از رابطی کاملا دیجیتالی که نیازی به تبدیل سیگنال ها از آنالوگ به دیجیتال ندارد، نوت بوک Q1585 گیگابایت محتوای چند رسانه ای را با کیفیت بسیار بالا و سرعتی بی نظیر پخش می کند.

از دیگر قابلیت های ویژه این رایانه قابل حمل می توان به صفحه کلید آن اشاره کرد، که با پوشش دادن تمام کلیدها و رعایت فاصله قرارگیری آن ها، تجربه ای مشابه با تایپ برای روی یک صفحه کلید رایانه رومیزی را در اختیار کاربر قرار می دهد. به منظور هر چه کاربرپسند تر بودن این محصول، دکمه ی F9 صفحه کلید به کاربر اجازه می دهد بدون معطلی به صفحه Express Recovery برود، تا در صورت نیاز در کمترین زمان سیستم را به تنظیمات کارخانه ای برگرداند.

درگاه های این نوت بوک از فن آوری های USB و e-SATA (با سرعت ۳۰۰ مگابایت در ثانیه) پشتیبانی می کنند، تا کاربران بتوانند سرعتی فوق العاده در هنگام استفاده از ابزار ذخیره سازی خارجی را تجربه کنند. با استفاده از قفل هارد دیسک، این نوت بوک در برابر سرقت و از دست رفتن تصادفی اطلاعات مقاوم است. علاوه بر این، به واسطه طراحی منحصر به فرد این نوت بوک، شما می توانید در کمترین زمان Q1585 را با تعویض یا اظافه کردن حافظه یا هارد دیسک ارتقا دهید. علاوه بر موارد ذکر شده، به واسطه وزن ۲٫۸ کیلوگرمی و باطری Li-ion 6-cell، Q1585 یکی از خوش ساخت ترین رایانه های رومیزی عرضه شده در چند ماه اخیر به حساب می آید.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: مهندس علی آشتاب تاريخ: سه شنبه 10 خرداد 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتون خوش آمدید !

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to ashtab001.LoxBlog.Com | Template By: Ashtab001.loxblog.Com